johannesburgochjag

Jag är en 25-årig mediastudent från Högskolan i Skövde som alldeles allén drar till Johannesburg i Sydafrika för en termins utlandsstudier. Bye bye mitt välkända Sverige, hej hej till ett okänt Afrika. Hur bra det än låter är det mycket känslomässiga hinder och praktiska besvär som skall besegras och tas om hand, speciellt med tanke på att min trolovade karlakarl åker på en egen likadan resa under samma tid, fast till New Mexico i USA..

Antagningsbeskedet

Publicerad 2012-05-19 00:17:29 i Inför resan,

Idag kom det. Det efterlängtade och känslomässigt jobbiga beskedet om att jag blivit antagen på University of the Witwatersrand i Johannesburg, Sydafrika. Det var på tiden skulle man mildt kunna uttrycka det, med tanke på att det bara är ganska precis 2 månader kvar innan terminen börjar där nere. Och innan dess är det MYCKET som skall ordas med. Vad sägs om lungröntgenvaccinationerenjävlamassaintygföralltochingetflygbiljetterjobbskolaboende...

Jag säger bara en sak: Checklista! Det är nog där jag måste börja för att få ordning på denna trave måsten..
It's happening.. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela